Tuesday 7 November 2017

Aksjeopsjoner Før A Selskapet Går Offentlig


Hvis du vil bli rik på en oppstart, bør du bedre spørre disse spørsmålene før du aksepterer jobben Thumbs opp rundt etter at Yext annonserte en stor 27 millioner finansieringsrunde. Men disse ansatte har sannsynligvis ingen anelse om hva det betyr for deres aksjeopsjoner. Daniel Goodman via Business Insider Da Bryan Goldbergs første oppstart ble Bleacher Report, solgt for mer enn 200 millioner, reagerte ansatte med aksjeopsjoner på to måter: Noen folks reaksjoner var som: Oh my God, dette er mer penger enn jeg noensinne kunne har forestilt meg, fortalte Goldberg tidligere Business Insider i et intervju om salget. Noen mennesker var som, Det var det Du visste aldri hva det skulle være. Hvis du er en ansatt ved oppstart, ikke en grunnlegger eller en investor, og din bedrift gir deg aksje, vil du sannsynligvis ende opp med vanlig aksje eller opsjoner på vanlig lager. Felles lager kan gjøre deg rik om bedriften din blir offentlig eller blir kjøpt til en pris per aksje som er betydelig over strykingsprisen på alternativene dine. Men de fleste ansatte innser ikke at aksjeselskapene bare får betalt fra pott med penger igjen etter at de foretrukne eierne har tatt sin kutt. Og i enkelte tilfeller kan aksjeselskapsindehavere oppdage at foretrukne aksjonærer har fått så gode vilkår at aksjene er nesten verdiløse, selv om selskapet selges for mer penger enn investorer legger inn i det. Hvis du spør noen smarte spørsmål før du aksepterer et tilbud, og etter hver meningsfylt runde med nye investeringer, trenger du ikke å bli overrasket over verdien eller mangelen på aksjeopsjoner når en oppstart utgår. Vi spurte en aktiv venturekapitalist fra New York City, som sitter på styret for en rekke oppstart og regelmessig utarbeider semesterblanketter, hvilke spørsmål ansatte skal spørre sine arbeidsgivere. Investoren spurte om ikke å bli navngitt, men var glad for å dele innsiden. Heres hva smarte folk spør om deres opsjoner: 1. Spør hvor mye egenkapital du er tilbudt på fullstendig fortynnet basis. Noen ganger vil selskapene bare fortelle deg antall aksjer du får, noe som er helt meningsløst fordi selskapet kunne ha en milliard aksjer, sier venturekapitalisten. Hvis jeg bare sier: Du kommer til å få 10.000 aksjer, det høres ut som mye, men det kan faktisk være svært lite. I stedet spør hva hvilken andel av selskapet disse opsjonene representerer. Hvis du spør om det fullt ut, betyr dette at arbeidsgiveren må ta hensyn til alle aksjer selskapet er forpliktet til å utstede i fremtiden, ikke bare aksjene er allerede utdelt. Det tar også hensyn til hele opsjonsbassenget. Et opsjonsbasseng er aksjene som er satt til side for å stimulere oppstartsmedarbeidere. En enklere måte å stille det samme spørsmålet på: Hvilken prosentandel av selskapet representerer aksjene mine faktisk? Spør hvor lenge selskapets opsjonsbasseng vil vare og hvor mye mer penger selskapet vil øke, så vet du om og når du eier kan bli fortynnet. Hver gang et selskap utsteder nye aksjer, blir nåværende aksjonærer fortynnet, noe som betyr at andelen av selskapet de eier, reduseres. I mange år, med mange nye finanser, kan en eierandel som startet stor, bli fortynnet til en liten prosentandel (selv om verdien kan ha økt). Hvis selskapet du er med vil trolig trenge å øke mye mer penger i løpet av de neste årene, bør du anta at innsatsen din vil bli fortynnet betydelig over tid. Noen selskaper øker også sine opsjonsbasseng på årsbasis, noe som også fortynner eksisterende aksjonærer. Andre satt til side et stort nok basseng for å vare et par år. Alternativbassenger kan opprettes før eller etter at en investering blir pumpet inn i selskapet. Fred Wilson fra Union Square Ventures liker å be om opsjonspuljer som er store nok til å finansiere ansettelsesbehovet til selskapet før neste finansiering. Investoren vi snakket med forklart hvordan opsjonsbassengene ofte blir opprettet av investorer og gründere sammen: Ideen er, hvis jeg skal investere i bedriften din, så er vi begge enige: Hvis skulle komme herfra til der, skulle vi ha å ansette denne mange mennesker. Så kan vi skape et egenkapitalbudsjett. Jeg tror jeg må gi bort sannsynligvis 10, 15 prosent av selskapet for å komme seg dit. Det er alternativet bassenget. 3. Deretter bør du finne ut hvor mye penger selskapet har hevet og på hvilke vilkår. Når et selskap reiser millioner av dollar, høres det veldig kult ut. Men dette er ikke gratis penger, og det kommer ofte med forhold som kan påvirke aksjeopsjoner. Hvis jeg er en medarbeider som går med et selskap, er det jeg ikke har hevdet mye penger og det rette foretrukne aksjer, sier investor. Den vanligste typen investering kommer i form av foretrukket lager, som er bra for både ansatte og entreprenører. Men det er forskjellige smaker av foretrukket lager. Og den ultimate verdien av aksjeopsjoner vil avhenge av hvilken type firmaet ditt har utstedt. Her er de vanligste typer foretrukket lager. Straks foretrukket I en utgang blir preferanseinnehavere betalt før aksjebeholdere (ansatte) får en krone. Kontantene for den foretrukne går direkte inn i venturekapitallommene. Investeringen gir oss et eksempel: Hvis jeg investerer 7 millioner i din bedrift, og du selger for 10 millioner, kommer de første 7 millioner som kommer ut til å bli foretrukket, og resten går til vanlig lager. Hvis oppstarten selger for noe over konverteringsprisen (generelt etterspørselsverdien av runden) betyr det at en rett foretrukket aksjonær vil få den prosentandel av selskapet de eier. Deltakende foretrukket Deltakende foretrukket kommer med et sett av vilkår som øker mengden penger foretrukne innehavere vil få for hver andel i en likvidasjonshendelse. Deltakende foretrukket lager plasserer et utbytte på foretrukket lager, som trumps aksjelager når en oppstart utgår. Investorer med deltakende foretrukket får pengene tilbake i løpet av en likvidasjonshendelse (som foretrukne aksjeeierne), pluss et forutbestemt utbytte. Deltagende foretrukket aksje tilbys vanligvis når en investor ikke tror at selskapet er verdt så mye som grunnleggerne tror at det er slik at de samtykker i å investere for å utfordre selskapet til å vokse stort nok til å rettferdiggjøre og formilde forholdene i den deltakende foretrukne - lagerholdere. Bunnlinjen med deltagende foretrukket er at når de foretrukne eierne er betalt, vil det være mindre av kjøpesummen igjen for de felles aksjonærene (dvs. deg). Flere likviditetspreferanser Dette er en annen type term som kan hjelpe foretrukne holdere og skrue aksjeselskapsholdere. I motsetning til direkte foretrukket aksje, som betaler samme pris per aksje som aksjekapital i en transaksjon over den prisen som foretrukket ble utstedt, garanterer en flere likvidasjonspreferanse at foretrukne innehavere vil få avkastning på investeringen. For å bruke det første eksemplet, vil en 3X likviditetspreferanse i stedet for investorer som investerer 7 millioner investert kommer tilbake til dem i tilfelle et salg foretrekker at de foretrukne eierne får de første 21 millioner av et salg. Hvis selskapet solgte for 25 millioner, med andre ord, ville de foretrukne eierne få 21 millioner, og de vanlige aksjonærene måtte splitte 4 millioner. En multiplikasjonspreferanse er ikke veldig vanlig, med mindre en oppstart har slitt og investorer krever en større premie for risikoen de tar. Vår investor anslår at 70 av alle venture-backed startups har rett foretrukket lager, mens ca 30 har noen struktur på den foretrukne aksjen. Hedgefond, sier denne personen, ofte liker å tilby store verdivurderinger for deltakende foretrukne aksjer. Med mindre de er svært selvsikker i sine virksomheter, bør gründere passe på løfter som, jeg vil bare delta og foretrekker, og det vil forsvinne ved 3x likvidasjon, men jeg investerer på en milliard dollar verdsettelse. I dette scenariet tror investorene tydeligvis at selskapet ikke vil oppnå verdsettelsen, i så fall får de 3X pengene tilbake, og kan tørke ut innehavere av aksjemarkedet. 4. Hvor mye, hvis noe, gjeld har selskapet oppvokst. Gjeld kan komme i form av venture gjeld eller et konvertibelt notat. Det er viktig for ansatte å vite hvor mye gjeld det er i selskapet, fordi dette må betales av investorer før en ansatt ser en krone fra en utgang. Både gjeld og et konvertibelt notat er vanlige i selskaper som gjør det svært godt, eller er ekstremt bekymret. Begge tillater at gründere kan frata sine selskaper til deres selskaper har høyere verdivurderinger. Her er de vanlige hendelsene og definisjonene: Gjeld Dette er et lån fra investorer, og selskapet må betale det tilbake. Noen ganger øker selskapene en liten mengde venturegjeld, som kan brukes til mange formål, men den vanligste hensikten er å utvide sin rullebane slik at de kan få høyere verdsettelse i neste runde, sier investor. Konvertibelt notat Dette er gjeld som er utformet for å konvertere til egenkapital på et senere tidspunkt og høyere aksjekurs. Hvis en oppstart har hevet både gjeld og et konvertibelt notat, kan det være nødvendig å diskutere blant investorer og grunnleggere om å avgjøre hvilken utbetaling som skal betales først ved utgang. 5. Hvis selskapet har hevet en gjengestamme, bør du spørre hvordan utbetalingsvilkårene fungerer ved salg. Hvis du er i et selskap som har reist mye penger, og du vet at vilkårene er noe annet enn rett foretrukket lager, bør du stille dette spørsmålet. Du bør spørre nøyaktig hvilken salgspris (eller verdsettelse) dine aksjeopsjoner begynner å være i pengene, med tanke på at gjeld, konvertible notater og struktur på toppen av ønsket aksje vil påvirke denne prisen. NÅ HURTIG: Apple smutte i en irriterende ny funksjon i sin nyeste iPhone iOS-oppdatering, men det er også en oppside Hvis du vil bli rik på en oppstart, bør du bedre spørre disse spørsmålene før du godtar JobPre-IPO: Going Public John P. Barringer My Klienter som jobber ved oppstartsselskaper som forbereder et første offentlig tilbud (IPO), er giddy med tanker om rikdom og muligheter deres pre-IPO-aksjekompensasjon vil gi. Jeg prøver å sette dem rett med fem økonomiske planleggingspunkter som kan bidra til å håndtere sine forventninger etter IPO. Ryan Harvey og Bryan Smith Podcast følger med Som privateholdige bedrifter forbereder seg på markedsdebatter, gjør de endringer i deres egenkapital kompensasjonsprogrammer utover bare aksjeopsjoner. Denne artikkelen ser på noen av de skiftene du kan forvente i aksjekjøp fra oppstartstrinnet gjennom IPO og post-IPO-perioder. Den største overraskelsen for ansatte med aksjeopsjoner hos før-børsnoterte selskaper er ofte mengden skatt de trenger å betale når deres selskap blir offentlig eller ervervet. Når de utøver sine opsjoner etter børsnoteringen eller som en del av oppkjøpet, selger aksjen samtidig, går en stor del av inntektene sine til å betale føderale og statlige skatter. Denne artikkelen ser på måter å redusere denne skattebyrden på. Edwin L. Miller, Jr. Aksjeopsjoner og begrenset lager i før-børsnoterte selskaper kan skape betydelig formue, men du må forstå hva som kan skje med aksjebevilgningene dine i venturekapitalfinansiering, i et oppkjøp eller i et innledende offentlig tilbud. Mens del 1 ser på risikofinansiering og MA-avtaler, analyserer del 2 IPOer. MyStockOptions Editorial Staff Bidragsytere Oppdateringer Finne juridiske teknikker for å minimere skatt er nesten like populær i USA som lagerutligning. Disse sofistikerte teknikkene med grunnleggere og opsjoner kan utsette eller redusere skatter. Joanna Glasner, Matt Simon, og Bruce Brumberg Ikke føler deg engstelig eller motløs over volatiliteten på aksjekursene. Som ekspertene vil fortelle deg, er egenkapitalutligning et verktøy for å bygge rikdom på lang sikt. Du kan forvente SEC og kontraktslige restriksjoner på din frihet til å selge aksjeselskapet ditt umiddelbart etter det offentlige tilbudet. Det eksakte antall dager til du kan selge, avhenger av. Verdivurdering av aksjer i pre-IPO-selskaper forblir så mye kunst som en vitenskap. Men da selskapet nærmer seg den faktiske børsnoteringen, finnes det pålitelige referanser. Bedrifter har fleksibilitet når det gjelder å fastsette vilkårene for deres børskort. Dette gjør at bedriften din kan basere inntektene dine på. Dette kan avhenge av om du fortsatt er tilknyttet selskapet. For opsjoner og aksjer utstedt i henhold til regel 701. Innbetaling av bevilgningen vil sannsynligvis akselerere etter spesifikasjoner i aksjeklausulen eller stipendavtalen. Tilskuddene vil trolig bli utbetalt. Avhengig av ditt nivå i selskapet og lengden på din ansettelse, kan du motta et meningsfylt tilskudd i ditt private selskap som vil kreve deg. Når du oppretter en regel 10b5-1 handelsplan, er et av de viktigste kravene at du ikke må. Ja. En konsulent til et privat selskap trenger å finne ut om opsjonene eller aksjene. Du vil møte en lås når bedriften går offentlig, eller kanskje i et oppkjøp. En låsing er en kontraktsfestet på. Ja. Noen ganger vil en garantist og selskapet frigjøre en del av lockup-aksjene til salgs før låseperioden utløper. For eksempel gjorde Facebook dette i 2012 da det. Lockups forhindrer deg i å selge aksjene, men du eier dem fortsatt, og skattebehandlingsdatoen er ikke utsatt. Du tar denne risikoen i en pre-IPO situasjon, når verdsettelse. Bortsett fra når en rekke tilknyttede selskaper samtidig vil selge en del av deres aksje, er det ikke sannsynlig at et offentlig selskap registrerer et datterselskaps lager til videresalg. SEC Rule 144 kravet om at nåværende offentlig informasjon om selskapet er tilgjengelig, er oppfylt dersom selskapet har innlevert alle nødvendige rapporter i henhold til verdipapirhandelloven fra 1934. Sporingslager er en egen klasse eller serie av aksjeselskap. Du må vise at videresalg ikke krever at du eller din bedrift skal. Innholdet er gitt som en pedagogisk ressurs. MyStockOptions skal ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil eller forsinkelser i innholdet, eller handlinger som er tatt i tillit til det. Copyright copy 2000-2017 myStockPlan, Inc. myStockOptions er et føderalt registrert varemerke. Vennligst ikke kopier eller utdrag denne informasjonen uten uttrykkelig tillatelse fra myStockOptions. Kontakt editorsmystockoptions for lisensiering av informasjon. Advarsel: I039m ikke en finansiell rådgiver etc. I039m skal beskrive min erfaring med LinkedIn039s IPO i 2011. 1-2 måneder før IPO ble jeg sendt av en av LinkedIn039s advokater og bedt om å undertegne noen dokumenter angående låseavtale. Temaet i dokumentene var at jeg skjønte at jeg hadde inngått en låseavtale for mange år siden, og jeg ble enige om at jeg fortsatt var bundet av denne avtalen. 1-2 måneder etter IPO mottok jeg en pakke med informasjon fra Computershare (CS) i posten. CS var quottransfer agentquot som LinkedIn brukte, og de handlet som et escrow-selskap for mine aksjer. LinkedIn overførte min begrensede aksje til CS, og jeg var i stand til å se aksjene i kontoen min, men jeg kunne ikke gjøre noe med dem før etterspørselen etter IPO utløp. Utløpsdato (6 måneder etter IPO) Mine begrensede aksjer konvertert til vanlige aksjer, og jeg var i stand til å sende inn en kontooverføringsskjema til meglerforretningen (Scottrade). Kontooverføringen tok noen virkedager, da jeg hadde mine LinkedIn-aksjer i en standard online meglerkonto. På dette tidspunktet var aksjene mine til å gjøre med som jeg var fornøyd med. Noen av mine venner snakket med finansrådgivere ved sine meglerforretninger og kunne forhandle raskere overføringer da store mengder lager var involvert. Dette er verdt å vurdere om du er bekymret for svingninger i aksjekursen og ønsker å selge aksjene dine ASAP. Merknad 1: Så vidt jeg kan huske, var ikke mitt lagerbevis aldri bedt om. Jeg tror sertifikater er gjenstander fra fortiden (skeuomorphs), fordi registreringer av hvem har hvor mange aksjer som holdes elektronisk i disse dager. Note 2: Prisen på en aksje kan hoppe dramatisk i de første månedene etter børsnoteringen. It039s nerve-racking for å se en betydelig del av rikdommen opplever store svinger, så mitt råd ville være å fullstendig ignorere aksjekursen til you039re svært nær låsningsdatoens utløpsdato. Du kan kontrollere hva som skjer med aksjekursen etter børsintroduksjonen, og det er ingen bruk å være bekymret for det. 2,7k Visninger middot View Oppvoter middot Ikke for reproduksjon Flere svar nedenfor. Beslektede spørsmål Mitt firma går gjennom en børsnotering, men jeg vil selge mine aksjer før det (fordi så snart de får oppført, blir aksjene mine begrenset). Hvordan gjør jeg det? Kan jeg gå til investeringsbanken og få dem til å kjøpe noen av mine aksjer også? Jeg tenker på å forlate et før-IPO-selskap som skal bli offentlig i det neste året. Rådgivere har fortalt meg å holde seg gjennom lock-up, men hva er verdien i å holde seg gjennom lock-up vs. å forlate dagen etter IPO? Hvis et privat selskap039s (pre-IPO) lager splittes etter å ha utøvet opsjoner etter ansettelse, hva skjer med dine utøvede aksjer Hvordan får jeg tilgang til min utøvde aksje etter IPO jeg er 18. Jeg vil begynne å investere og kjøpe aksjer i børsnoterte børsnoterte selskaper. Hvordan virker prosessen Er det en annen måte å motta aksjer av aksjer til dine faste RSUer hvis du forlater et før-IPO-selskap som ikke gjør en IPO før RSU-utløpsdatoen Hvordan kan du estimere verdien av aksjene dine før en børsnotert aksjeopsjon: Hvordan betaler jeg for utøvelse av pre-IPO-aksjer Hvordan selger et selskap039s aksjeeiere pre-IPO sine aksjer i et offentlig marked etter IPO Hva er fordelene med å utøve medarbeideraksjer før selskapet går i IPO Hvordan får jeg en liste over selskaper som er i ferd med å bli børsintroduksjon Hvor mye er minimumsandelen aksjer som skal kjøpes for å få 1M Hvordan deler en IPO-lock-up markedsplass? Snap åpnes med 24 aksjer i stedet for 17 (tilbudsprisen). Hvem har kjøpt de 17 aksjene før børsnoteringen Hva vil LinkedIn039s aksjekurs være på IPO Du har tilgang til dem akkurat nå Det lagerbeviset, du kan ramme det, vise det til vennene dine, bruk det som en coaster. Bare ikke tapt det, for da må du signere en bekreftelse på tapt sertifikat, og muligens få det som er notarisert, noe som er en smerte. Se på dine ulike avtaler. Sjansene er i aksjesalgsavtalen, opsjonsøvelsesavtale eller lignende du har gått med på en kvoteringstid, vanligvis 6 måneder. I løpet av den tiden kan du ikke selge aksjen. Etter det stopper min kunnskap som en verdipapiradvokat i utgangspunktet og jeg bare en arbeidstaker, som jeg bare har gjort private verdipapirer, ikke børsnotert aksje. Forutsatt at du fortsatt har snakkesett med firmaet, spør deres økonomidirektør eller en annen leder du vet hva de skal gjøre og hva prosedyren er for å registrere felles aksjer. Vanligvis kan du bare gå til noen aksjemegler, ta med aksjesertifikatet, og de vil finne ut det. Noen ganger må du bruke en bestemt megler. Siste gang for meg opprettet jeg en Charles Schwab-handelskonto for formålet, deponerte aksjene mine på kontoen, hadde noen konferansesamtaler med selskapets advokater (fordi selskapet hadde mistet noen av mine papirer og aldri faktisk utstedt et aksjesertifikat, som er overraskende vanlig), og i løpet av få dager arbeidet Chuck og firmaet deres magi, og lageret mitt var tilgjengelig for handel som alle andre aksjer som kunne være i en meglerkonto. Det kostet meg litt mer enn en vanlig handel, noen få hundre dollar for flere tusen aksjer, men det var fortsatt en ganske magisk følelse å se de morsomme pengene aksjer og alt arbeidet de representerte, ble til ekte penger på en bankkonto. Før du begynner å telle dine penger, bør du vurdere at aksjekursen kan variere mye i løpet av få dager før og etter en børsnotering. Selskapet kan også ha en aksjesplittelse (hver av aksjene dine blir nå noen flere av lavere aksjer) eller en omvendt aksjesplittelse (flere aksjer kombineres til en enkelt høyere prisandel), med sikte på å holde børsnoteringen pris i 15-25 rekkevidde. Når det skjer, skal selskapet bytte ut ditt gamle sertifikat for en ny med et annet antall aksjer. Det er en annen ting å spørre om, hvis du vil tilfredsstille din nysgjerrighet. Uansett vil aksjemegleren finne ut om det har vært en aksjesplitt. Bare et notat slutter låseperioden vanligvis for alle på samme dag, slik at markedet kan bli oversvømmet med selgere og føre til en dykk i aksjekursen. Ikke mye du kan gjøre med det, men du vil kanskje tenke gjennom tidspunktet for aksjesalget ditt. Også hver ekspert sier at du bør selge mest eller hele lageret ditt så snart som mulig for å diversifisere din personlige risiko. Hvis du selger aksjen din og kjøper litt investering uten tilknytning til jobben din og økonomisektoren din, blir tingene frikoblede og du har mindre sjanse til å ende opp med å gå i stykker. Forvent også noen skattemessige konsekvenser. Addendum - Leo Polovets beskriver en prosess som sannsynligvis er mye mer vanlig, i tilfeller der selskapet på ballen og hasn039t mistet papirarbeidet ditt. Vanligvis vil du snakke med overføringsagenten i stedet for selskapets advokater, og følg hva som helst instruksjoner de gir deg i stedet for å kaste deg selv på nåde av meglerfirmaet. There039s mye muntlig ord som går rundt blant innsidere like før og etter IPO, spør mange mennesker hverandre hva de skal gjøre. Selv ansatte i selskapet og erfarne tidlige investorer kan bli forvirret fordi de i stor grad utelukkes fra IPO-prosessen. 1,5k Visninger middot Vis Oppmuntre midtpunkt Ikke for reproduksjon10 Spørsmål å spørre før du tar bedriften din offentlig Hvis du er fristet til å ta bedriften din offentlig, er du ikke alene. Fra midten av juli har 126 amerikanske firmaer arkivert for innledende offentlige tilbud i år - opp 46,5 prosent fra samme periode i fjor. Gjennomsnittlig nylig offentlig selskap har sett at aksjene hopper 31 prosent fra IPO-prisen, ifølge Greenwich, Conn. - basert IPO-spesialist Renaissance Capital. Ja, IPO-vinduet er stort åpent - men det betyr ikke at du skal hoppe gjennom den. Her er de viktigste spørsmålene å spørre deg selv før du bestemmer deg for å debutere firmaet ditt på Wall Street. Hva er mitt selskaps verdifulle proposisjon Den viktigste faktoren for å finne frem er om Wall Street-investorer vil være åpne for å høre bedriftens historie. Sjekk for å se hvordan andelene av konkurrentene dine som har gått offentlig har utført, og lære av disse erfaringene. Deretter begynner du å sette sammen din egen historie. begynner med vekstutsikter, sier Elliot Fuhr, New York-baserte senior administrerende direktør og leder av CFO Solutions-konsernet på FTI Consulting. quotInvestors kommer til å ønske å vite hvor raskt du kommer til å vokse og hva slags tall du kommer til å produsere, sier Fuhr. De vil også ønske å vite hva du tilbyr at konkurrentene dine ikke, og hva din langsiktige strategi er. Har jeg det rette økonomiske personalet på plass På grunn av sikkerhetsutvekslingskommisjonens (SEC) rapporteringskrav, anbefaler IPO-eksperter å ansette en generell rådgiver og en investor-relations-spesialist med erfaring i SEC-rapportering. Og hvis du planlegger å tilby aksjeopsjoner til ansatte for å fremme lojalitet - en felles taktikk - kan det hende du trenger å ansette menneskelige ressurser fagfolk med erfaring å sette sammen fordeler pakker som inkluderer lager. Er styret mitt opp til snuff Som et offentlig selskap blir styret ditt mye mer synlig, så det er enda viktigere å ha det rette laget. quotThere er en rekke krav at offentlige selskaper har uavhengige styremedlemmer, sier sier Mike Gould, en partner i Chicago-kontoret for PricewaterhouseCoopers39 kapitalmarkedstransaksjonstjenester. Du må også ha styrekomiteer belastet med bestemte oppgaver, for eksempel revisjon og kompensasjon. Gould anbefaler at man starter prosessen med å identifisere og rekruttere nye styremedlemmer minst ett år før innlevering av en børsnotering. Skal jeg teste Wall Street-farvannene først Hvis du vil ha tilbakemelding på din IPO-plan før du hopper inn, bør du vurdere å utnytte nye friheter etablert av Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act. som ble vedtatt av den føderale regjeringen i april 2012. Loven tillater selskaper å arkivere sine IPOer i stealth modus, få tilbakemelding fra SEC, og deretter utføre møter med potensielle investorer før den offisielle kvotemarkedet alle selskaper har før de går offentlig. Det er en mulighet til å avgjøre om en IPO er en god ide, uten å tippe hatten til konkurrenter. quotThis gir bedrifter muligheten til å få IPO prosessen startet når de kanskje ikke har vært i stand til å gå ned den banen før, sier Gould. Det er absolutt mindre press hvis du er i stand til å registrere konfidensielt og ikke må sette informasjonen din der ute for publikum. Hvordan kan jeg kommunisere mitt firmas melding til investorer Din markedsføringsjef kan være velbevandret når det gjelder å håndtere kunder, men du trenger også å ansette noen som har erfaring med samspill med investorer og globale medier, sier Elizabeth Saunders, senior administrerende direktør for FTI39s strategiske kommunikasjonspraksis i Chicago-kontoret. Du kan outsource denne kommunikasjonsfunksjonen til et selskap som spesialiserer seg på investorrelasjoner, men det kan ikke være klokt, sier Saunders. Det er ingen erstatning for en person som står i de viktigste operasjonelle møtene, med et synspunkt på hvordan en beslutning skal påvirke eksterne interessenter, sier hun. Er jeg komfortabel med transparensbehovet for å være offentlig På et tidspunkt da hvert selskap forventes å ha et Twitter-håndtak og en Facebook-side, øker publikum trykket for åpenhet og rettferdig offentliggjøring. Offentlige selskaper må være spesielt forsiktige med hvordan de kommuniserer nyheter som kan påvirke aksjekursen. I april annonserte SEC at selskaper kan bruke sosiale medier til å gjøre viktige kunngjøringer - men bare hvis investorer blir varslet på forhånd. Slik at ny kommunikasjon for deg som rekrutterer, burde ha erfaring i sosiale medier. Er firmaet mitt i ferd med å svinge Hvis du planlegger å endre forretningsmodellen din, sier eksperter det før du går offentlig. Vridning er mye vanskeligere når du er under tilsyn av de offentlige markedene. I 2006 byttet kommunikasjonsprogramvareleverandøren Tangoe, Inc. basert i Orange, Conn., Fra å samle engangs lisensavgifter fra sine kunder for å lade tilbake gebyrer. Grunnlegger og administrerende direktør Albert Subbloie, Jr., Sier at han visste at Tangoe måtte bevise for investorer at en høy prosentandel av selskapets inntekter var gjentakende. Derfor gjorde han endringen langt før søknaden ble offentliggjort i 2010. quotIt tok oss 18 måneder for å fullføre overgangen, forteller Subbloie. citerer smerten du går gjennom, gjør det som et offentlig selskap. quot Er firmaet mitt stort nok til å få trekk på de offentlige markedene Før du prøver en børsnotering, bør du ha en pålitelig og økende inntektsstrøm som stabler opp til andre selskaper i din bransje . Subbloie sier at han ventet til hans firma rammet inntekter på 50 millioner i året, men han anbefaler medarbeiderne ikke å rush inn bare fordi de har slått sitt mål. Du må ha kritisk masse og forutsigbarhet for å være et godt offentlig selskap, sier Subbloie. Har jeg ansatt den rette investeringsbanken Når aksjemarkedet hopper, begynner investeringsbankfolk ofte å slå på dørene som tilbyr å ta små bedrifter offentlig. I stedet for å ansette den første som dukker opp, gjør leksene dine, rådgiver David Moore, en engel investor og president for City Rewards Network i Charlotte, NC. Det er mange investeringsbanker som skal ringe deg og si 39. Vi kan ta med deg det lille firmaet ditt for 50 000.39 Men du får virkelig det du betaler for, sier Moore. Han anbefaler å grille eventuelle potensielle investeringsbanker om avtalen strukturen de tilbyr, og tre-til-fem års track record av firmaene de har tatt offentlig i fortiden. Hva er mine andre alternativer Noen ganger kommer offentlig, er den beste måten å få avkastning på den tid og penger du har satt inn i virksomheten din. En annen avenue å vurdere er citerende sporing, en prosess hvor et selskap forbereder en børsnotering samtidig som man prøver å selge seg selv på privatmarkedet. Dette er mer enn bare en annen exitstrategi, sier FTI39s Fuhr. quotThe økt gransking om strategien din tvinger deg virkelig til å få tallene dine sammen, sier han. Det gjør det mye lettere for en kjøper å kjøpe deg. Det opptrer virkelig spillet ditt. Quot Arlene Weintraub har over femten års erfaring med å skrive om helsevesen, legemidler og bioteknologi og forfatteren av en bok om anti-aging industrien, Se.

No comments:

Post a Comment